Soru ve Cevaplar

24 Eylül 2017 tarihinde gerçekleşecek IASCA Türkiye – IdBL yarışmasıyla alakalı sizden gelen sorular ve bazı konuların yeterince anlaşılamaması ihtimalinden sebep aşağıdaki açıklamayı yapmayı doğru buluyoruz .
 
Soru ve cevap şeklinde vereceğiz . Burada bulunan sorular sadece bize gelen ve aklımıza gelen sorulardan derlediğimiz bir özettir , bunların dışında bir çok soru olacaktır, bu nedenle lütfen IASCA Türkiye kural kitapçığını okuyunuz.  
 

 


Cevap 1 : Hayır. Ülkemizde yapılmış olan en son IASCA yarışması 2008 tarihinde gerçekleşmiştir ve bu tarihten sonra yapılacak ilk yarışma 24 Eylül 2017 tarihinde yapılacak olandır . Ülkemizde yapılmakta olan mahalli yarışmalar genel olarak 2008 kuralları ile yapılmakta olduğu için 2017 kurallarının , kategori ve sınıflarının yarışma öncesi bilinmesi ve buna göre otomobillerin hazırlanması büyük önem arz etmektedir . Kuralların tamamı için kural kitapçığını okuyunuz ve kategori ve sınıfları göreceğiniz özet grafik için verdiğimiz linki ziyaret ediniz .
Cevap 2 : Evet kullanabilirsiniz. Ancak otomobil müzik sistemleri sponsorunun IASCA organizasyonuna sponsor olmaması halinde organizatör firma tarafından araç üzerinde bulunan görsel reklam ürünlerinin çıkarılma talebi olacaktır.
Cevap 3 : Eğer Sedan veya Hatchback kategorilerinde yarışıyorsanız akü sayısı açısından sınırlamalar vardır . Örneğin Hatchback 1 sınıfında en fazla 3 akü kullanabilirsiniz ve bu akülerden birisi mutlaka orijinal yerinde olmalıdır. Araca koyacağınız diğer iki akü de ya motor kaputunun altında ya da bagaj bölümünde olabilir . Aracın yolcu bölümünde hiçbir şekilde akü bulunamaz .
Cevap 4 : Sınıf 1 2000 Watt , Sınıf 2 4000 Watt ve Sınıf 3 6000 Watt maksimum güç ile sınırlandırılmıştır. Bu sayede çok pahalı ekipmanlar olmayan araçların ve yarışmacıların da gelmesi amaçlanmaktadır . Amplifikatör gücünün sınıfta belirlenen maksimum güçten fazla olması sorun değildir, tek yapılması gereken ana ünitede sesi ne kadar açmanız gerektiğini bilmektir .
Cevap 5 : IASCA Kural Kitapçığında belirtildiği üzere kutunun herhangi bir parçası da dahil olmak üzere en alt noktadan en üste ölçüldüğünde 63.5 cm geçen tüm bileşenler duvar olarak kabul edilmektedir . Bu nedenle aracınız bu yükseklik kuralına uymadığı sürece Hatchback 2 sınıfında yarışamaz.
Cevap 7 : Aracınızın arka koltuğunun olduğu yere bas kutusunu koymanız nedeniyle Aracınız Hatchback sınıfında yarışamaz . Kutu yüksekliği 63.5cm’i geçmediği için Advanced NW ( Duvarsız Advanced ) sınıfında yarışırsınız .
Cevap 8 : Advanced araçların hiçbirisinin B Sütunu önünde gözle görülür bir değişiklik yapılamaz . Aracın döşemesi altına , orijinal döşemeyi değiştirmeksizin yalıyım malzemesi ilave edilebilir ancak orijinal ( ya da piyasada bulunabilen muadil ) parça yerine sert ( tahta , kotra , metal vb ) bir malzemeden imal edilmiş hiçbir parça konulamaz . Camlar da yerinde ve dokunulmamış olarak kalmalıdır . Cam değişikliğinden sebep aracınız Ultimate kategorisinde yarışacaktır .
Cevap 9 : Ultimate araçlarda hiçbir ekipman B sütununun önünde yer alamaz . Ayrıca Duvar ya da Bas(lar) ölçüm sensörüne 24 inçten ( 61 cm ) daha yakın olamaz .
Cevap 10 : Hayır koyamazsınız. Aküler araçta olmalıdır , harici bir vasıtada akü barındıramazsınız .
Cevap 11 : Aracı bloklayan kişi sayısı cihazın sesini açan yarışmacı da dahil olmak üzere 6’yı geçemez. Bu 6 kişinin ayakları yere basmak zorundadır. Aracın üzerinde ayakları tamamen yerden kesilmiş kimse olmamalıdır.

Aradığınız cevabı bulamadınız mı ?

Bize ilave sorularınızla alakalı aşağıdaki mail adresimize mesaj atabilirsiniz

Email: info@iasca-tr.com